Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Логопедичний практикум

Назва ОП, ОР: освітня програма 016 «Спеціальна освіта» зі спеціальності «Спеціальна освіта» галузі знань 01 Освіта, другого (магістерського) рівня вищої освіти

 

Кількість годин (кредитів): 120 (4)

 

Мета навчальної дисципліни: підготовка корекційних педагогів до роботи з дітьми з відхиленнями у розвитку, що мають порушення мовлення; оволодіння загальними методичними підходами та формування конкретних педагогічних умінь, необхідних для здійснення діагностичної, навчальної, виховної та корекційно-розвивальної роботи з означеною категорією дітей.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

  • наукові напрями, принципи, корекційно-методичні підходи до організації та проведення логопедичної роботи з дітьми, що мають різні форми мовленнєвої дизонтогенезу;
  • теоретичні положення логопедії та суміжних галузей знань, що визначають зміст і методику логопедичної роботи з дітьми з порушеннями мовлення;
  • особливості мовленнєвого та немовленнєвого розвитку дітей, що мають порушення мовлення;
  • методики та технології диференціальної діагностики мовленнєвих порушень;
  • етапи, мету, завдання, зміст логопедичного впливу диференційовано в залежності від мовленнєвої патології;
  • методики індивідуальної та фронтальної роботи з дітьми з мовленнєвими порушеннями;

 

вміти:

  • організовувати і проводити психолого-педагогічне обстеження дітей із особливими освітніми потребам, виявляти особливості моторних і мовленнєвих функцій, диференціювати їх від нормативного розвитку; розуміти природу та особливості прояву порушень мовленнєвого розвитку у дітей; аналізувати структуру мовленнєвого дефекту і визначення провідного порушення;
  • визначати клінічну типологію мовленнєвої патології, рівень мовленнєвого і моторного розвитку;
  • визначати специфіку змісту і методики індивідуальної та фронтальної роботи з дітьми, що мають різні форми мовленнєвої патології;
  • використовувати різні методи та прийоми навчання та виховання в процесі занять, виходячи з пізнавальних можливостей та перспектив розвитку дітей з мовленнєвими порушеннями, конструювати оригінальні педагогічно доцільні прийоми взаємодії;
  • здійснювати специфічний та індивідуальний підхід до дітей з порушеннями мовлення на основі знань про структуру їх дефекту, умов виховання, здібностей, мотивації;
  • планувати корекційно-педагогічний процес у спеціальних закладах освіти, інших закладах, підпорядкованих МОН, МООЗ, Міністерству праці та соціальної політики України; забезпечувати його реалізацію та оцінку отриманих результатів;
  • дотримуватись у своїй діяльності професійно-педагогічних етичних норм;
  • підтримувати й формувати сприятливий для успішної педагогічної діяльності соціально-психологічний клімат у колективі;
  • володіти знаннями логопедії при вирішенні навчально-виховних та науково-методичних завдань із урахуванням вікових та індивідуально-типологічних відмінностей вихованців, учнів, соціально-психологічних особливостей груп та конкретних психолого-педагогічних ситуацій;
  • застосовувати в освітньому процесі сучасні корекційно-педагогічні технології; володіти знаннями спеціальних методик та інформаційних технологій для забезпечення якості професійної діяльності;
  • виявляти рефлексію, володіти навичками оцінювання непередбачуваних проблем у професійній діяльності й обдуманого вибору шляхів їх вирішення;
  • здійснювати спостереження за дітьми з мовленнєвими порушеннями і проводити з ними навчальну, корекційно-педагогічну, корекційно-розвивальну роботу на основі диференційованого та індивідуального підходів;
  • сприяти соціальній адаптації дітей із мовленнєвими порушеннями; готувати їх до суспільної та виробничої діяльності;
  • організовувати колектив дітей із мовленнєвими порушеннями;
  • здійснювати педагогічний супровід дітей із мовленнєвими порушеннями в ролі асистента вихователя/вчителя спеціального закладу освіти, вихователя соціального по роботі з дітьми з особливими освітніми потребами;
  • використовувати різноманітні методи та форми виховної роботи, ефективні прийоми організації навчальної, трудової та суспільної діяльності дітей із застосуванням знань логопедії;
  • використовувати сучасні технічні засоби навчання і виховання дітей із мовленнєвими порушеннями відповідно до нозології, спеціальну апаратуру, комп’ютерні програми та ін.;
  • систематично підвищувати свою професійну компетентність;
  • застосовувати новітні досягнення у професійній діяльності;
  • забезпечувати охорону життя і здоров'я вихованців, учнів у корекційному навчально-виховному процесі та позаурочній діяльності;
  • володіти культурою спілкування, його формами, способами, вербальними і невербальними засобами, уміння дотримуватись у своїй діяльності сучасних принципів толерантності, діалогу і співробітництва;
  • аналізувати соціально та особистісно значущі світоглядні проблеми, приймати рішення на основі сформованих ціннісних орієнтирів, створювати рівноправний і справедливий клімат у корекційно-педагогічному та інклюзивному середовищі.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Розділ 1. Методологічні засади діагностики та корекції порушень мовлення

Тема 1. Анатомо-фізіологічні та психологічні механізми мовлення. Етіологія мовленнєвих порушень. Класифікація мовленнєвих порушень.

Тема 2. Методи логопедичного впливу. Обстеження дитини з порушеннями мовлення. Порушення звуковимиви. Дислалія.

Розділ 2. Методики корекції порушень мовлення

Тема 3. Методика логопедичного впливу при дислалії. Методика корекції сигматизмів та парасигматизмів свистячих звуків.

Тема 4. Методика корекції сигматизмів та парасигматизмів шиплячих звуків. Методика корекції ротоцизмів та параротацизмів.

Тема 5. Методика корекції ламбдацизмів та параламбдацизмів. Методика корекції йотацизмів, капацизмів, гамацизмів, хітізмів.

Розділ 3. Методики логопедичного впливу

Тема 6. ФФНМ. Особливості обстеження та корекції мовлення дитини з ФФНМ. ЗНМ. Особливості обстеження та корекції мовлення дитини з ЗНМ.

Тема 7. Особливості мовлення дітей з РВ. Особливості корекції мовлення дітей з РВ.

 

Види робіт: лекційні, практичні заняття, самостійна робота, залік.