Дисципліна: Обслуговування туристів у готелях
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4)
Мета навчальної дисципліни: засвоєння теоретичних знань та опанування практичними навичками надання готельних послуг, а також формування комплексу теоретичних знань і умінь щодо розробки та здійснення сучасної політики в готелях, контроль дотримання персоналом правил обслуговування клієнтів, аналіз та оцінка системи заходів щодо безпеки проживання в готелях.
Завдання навчальної дисципліни:
- сформувати у студентів знання необхідні для організації закладів готельного господарства.
- підготувати студентів до самостійних вирішень практичних та теоретичних завдань, що дозволить у майбутньому здійснювати успішну діяльність на ринку готельних послуг.
Попередні умови для вивчення даної дисципліни:
Базові знання з основ готельного бізнесу, організації туристичної діяльності
Навчальні цілі дисципліни полягають у формуванні у студентів:
інтегральної компетентності: здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації.
загальних компетентностей:
- здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу.
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- здатність працювати в міжнародному контексті.
- навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
- здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
- здатність спілкуватися іноземною мовою.
- навички міжособистісної взаємодії.
- здатність планувати та управляти часом.
- здатність працювати в команді та автономно.
фахових компетентностей:
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного).
- здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання туристичного продукту.
- розуміння принципів, процесів і технологій організації роботи суб’єкта туристичної індустрії та її підсистем.
- здатність визначати індивідуальні туристичні потреби, використовувати сучасні технології обслуговування туристів та вести претензійну роботу.
- здатність до співпраці з діловими партнерами і клієнтами, уміння забезпечувати з ними ефективні комунікації.
- здатність працювати в міжнародному середовищі на основі позитивного ставлення до несхожості до інших культур, поваги до різноманітності та мультикультурності, розуміння місцевих і професійних традицій інших країн, розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці.
Програмні результати навчання:
- знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення туристичного законодавства, національних і міжнародних стандартів із обслуговування туристів.
- застосовувати у практичній діяльності принципи і методи організації та технології обслуговування туристів.
- організовувати процес обслуговування споживачів туристичних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки.
- розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб’єкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна).
- володіти державною та іноземною (ними) мовою (мовами) на рівні, достатньому для здійснення професійної діяльності.
- застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг.
- проявляти повагу до індивідуального і культурного різноманіття.
- виявляти проблемні ситуації і пропонувати шляхи їх розв’язання.
- приймати обґрунтовані рішення та нести відповідальність за результати своєї професійної діяльності.
- професійно виконувати завдання в невизначених та екстремальних ситуаціях.
В результаті вивчення дисципліни студент повинен
знати:
- особливості організації готельного господарства у світі;
-основні поняття в галузі готельного господарства;
класифікацію підприємств готельного господарства на типи та категорії;
основні фонди підприємств готельного господарства; організацію і технологію обслуговування на підприємствах готельного господарства;
організацію прибиральних робіт на підприємствах готельного господарства;
основи організації закладів ресторанного господарства при засобах розміщення;
організацію праці в готельному господарстві.
вміти:
- організовувати роботу приміщень на підприємствах готельного господарства;
- організовувати обслуговування клієнтів в підприємствах готельного господарства різних типів та категорій;
- організовувати працю персоналу в готельному господарстві;
- організовувати виробничий процес на підрозділах підприємства готельного господарства, та його контроль.
Зміст дисципліни (тематика):
Змістовий модуль І. Організація і технологія обслуговування на підприємствах готельного господарства
Тема 1. Особливості діяльності готельних служб
Тема 2. Бронювання місць і номерів в готелі
Тема 3. Реєстрація клієнта. Обслуговування гостей під час проживання в готелі
Тема 4. Забезпечення безпеки в готелі. Виписування з номера і від’їзд гостя
Змістовий модуль 2. Основи організації закладів ресторанного господарства при засобах розміщення. Культура персоналу та організація відпочинку відвідувачів
Тема 5. Особливості функціонування служби харчування і напоїв
Тема 6. Особливості надання послуг харчування окремим контингентам у готелі
Тема 7. Організація надання послуг харчування в номерах готелю
Тема 8. Культура обслуговування в готельному господарстві
Тема 9. Організація надання основних і додаткових послуг
Тема 10. Організація відпочинку, дозвілля і розваг при закладах готельного господарства
Види робіт: лекції, практичні заняття, модульні контрольні роботи, індивідуальні роботи студентів з викладачем, самостійна робота студентів, консультації, підготовка до заліку.
Форма підсумкового контролю: залік.