Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Основи ресторанної справи

Обсяг дисципліни, годин (кредитів ЄКТС): 90 (3).

 

Мета дисципліни: формування у студентів чіткого розуміння основ ресторанної справи та місця й ролі закладів ресторанного господарства в індустрії готинності.

 

Завдання дисципліни:

- ознайомити студентів із відповідними положеннями законодавства України, що стосуються питань технології виробництва харчової продукції;

-навчити розрізняти типи й форми діяльності ЗРГ;

- ознайомити студентів із сучасним вітчизняним та зарубіжним досвідом у професійній діяльності;

- ознайомити з виробничим циклом у ЗРГ та принципами організації праці в ЗРГ;

- ознайомити із правилами, методами та формами обслуговування споживачів у ЗРГ;

- ознайомити із сучасними технологіями в ресторанній індустрії, потребами та очікуваннями гостей (споживацьким попитом);

- ознайомити студентів зі стилями дизайнерського оформлення інтер'єрів у закладах ресторанного господарства.

 

Навчальні цілі дисципліни полягають у формуванні у студентів:

інтегративної компетентності:

- розуміння та сприйняття культури поведінки та етичних норм спілкування, необхідних для - професійної діяльності;

- здатність використовувати отримані знання на практиці;

- критичне мислення;

- здатність до системного мислення;

- правова грамотність;

- розуміння необхідності та дотримання норм здорового способу життя;

 

загальних компетентностей:

- знання вітчизняної історії, економічної науки, права, розуміння причинно-наслідкових зв’язків економічних систем і суспільства та уміння їх використовувати на практиці;

- базові знання процесів і апаратів в обсязі, необхідному для освоєння загальнопрофесійних дисциплін;

- базові знання управління виробничим процесом і уміння їх використовувати у професійній і соціальній діяльності;

- базові знання з підприємництва та підприємливості для можливої організації самостійної зайнятості та ведення підприємницької діяльності.

 

фахових компетентностей:

- базові уявлення про різноманітність об’єктів діяльності закладів ресторанного господарства;

- базові уявлення про історію та розвиток ресторанного господарства;

- сучасні уявлення про принципи виробництва, реалізації та організації споживання харчової (кулінарної) продукції;

- базові уявлення про основні закономірності й сучасні досягнення в розвитку ресторанних технологій;

- базові уявлення про місце ресторанного господарства в реалізації соціально-економічних задач;

- знання правових основ і законодавства України щодо захисту прав споживачів та санітарно-епідемічного благополуччя населення;

- базові уявлення про основи організації процесу обслуговування та сучасні види сервісу;

здатність вивчати та оцінювати сучасні технології в ресторанній індустрії;

- знання структури виробництва, технологічного процесу закладу ресторанного господарства та виробничого циклу підприємства в цілому.

 

Програмні результати навчання:

-        відповідні положення законодавства України: постанови, керівні, методичні і нормативні матеріали, які стосуються питань технології виробництва харчової продукції;

-        технологію виробництва харчової продукції та органолептичні способи визначення якості сировини, напівфабрикатів, готових виробів;

-        сучасний вітчизняний та зарубіжний досвіт у професійній діяльності; виробничий цикл підприємства;

-        принципи організації праці в ЗРГ;

-        сучасні технології в ресторанній індустрії, потреби та очікування гостей (споживацький попит);

-        структуру ринку та конкурентне середовище, ринок постачальників продовольчої сировини;

-        посадові обов’язки виробничого персоналу.

 

В результаті вивчення дисципліни студент повинен

знати:

  • історію виникнення індустрії гостинності та основні історичні етапи розвитку харчових технологій;
  • різницю між виробництвом харчової продукції в ресторанних господарствах та на промислових підприємствах, основні види та форми власності ЗРГ;
  • основні законодавчі акти та нормативно-правові документи, що регламентують діяльність рестораторів та основи управлінської діяльності в закладах ресторанного господарства;
  • основи виробництва в закладах ресторанного господарства та виробничу структуру ЗРГ;
  • основні види і форми обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства, принципи складання меню;
  • посадові обов'язки працівників у різних підрозділах: виробництва, обслуговування, управлінської діяльності та технічних працівників.

 

вміти:

  • класифікувати заклади ресторанного господарства за різними типами й ознаками і надавати їхню характеристику;
  • класифікувати послуги, що надаються в закладах ресторанного господарства, та надавати їхню характеристику;
  • визначати концепцію закладів ресторанного господарства, тобто основну ідею роботи закладу;
  • визначати виробничі потужності закладів ресторанного господарства та форми обслуговування.

 

Зміст дисципліни (тематика):

Змістовний модуль 1.

Тема 1. Основи організації роботи закладів ресторанного господарства. Виробнича програма ЗРГ. Послуги, що надаються закладами ресторанного господарства. Концепції та фірмовий стиль ЗРГ.

Тема 2. Харчові технології та виробництво як галузь економічної діяльності, основні види та форми власності ЗРГ.

Тема 3. Законодавчі акти та нормативно-правові документи, що регламентують діяльність рестораторів та основи управлінської діяльності в закладах ресторанного господарства.

Тема 4. Основи організації виробництва в закладах ресторанного господарства. Виробнича структура закладу. Постачання сировини, виготовлення напівфабрикатів та готової продуції.

Тема 5. Меню як інструмент ефективної діяльності закладу ресторанного господарства. Класифікація страв та принципи складання меню.

Тема 6. Види, форми і техніка обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства. Приміщення для обслуговування.

Тема 7. Ресторан як вид архітектурного і дизайнерського мистецтва. Комунікаційні системи заладів ресторанного господарства.

 

Види робіт: лекції, практичні, самостійна робота студентів

 

Форма підсумкового контролю: залік.