Дисципліна: Особливості коуч-проєктів у соціальній роботі
Особливості коуч-проєктів у соціальній роботі
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 90 (3)
Мета курсу полягає в ознайомленні студентів з терміном «коучінг» в соціальному контексті та у порівнянні його із суміжними концепціями «менторингу» як інтерактивної технології та наставництвом і тренерством.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- історію виникнення коучингу;
- основні положення тренерства, менторингу, наставництва та їх відмінності;
- методи коучингу на розвиток умінь, постановки цілей і стратегічного планування;
вміти:
- використовувати методи коучінгу в соцроботі;
- розроблювати програми стратегічного планування;
- впроваджувати коучинг у діяльність соціальних організацій.
Зміст дисципліни (тематика):
- Історія виникнення коуч-підходу.
- Основні положення про коучинг М. Аткінсона, У. Т. Голві, А. Ґранта, К. Ґрифітса, Е. Парслоу, Дж. Роджерса, Дж. Уітмора та інші.
- Види коучингу: індивідуальний, груповий, командний, кар’єрний, корпоративний, бізнес-коучинг, лайф-коучинг, коучинг конфліктів тощо.
- Найпоширеніші технології коучингу.
- Традиційні методи коучингу на розвиток умінь постановки цілей і стратегічного планування: GROW (абревіатура від англійських слів «goal» (ціль), «reality» (реальність), «option» (варіант), «will» (воля), SMART (абревіатура слів «specified» (конкретний), «measurable» (вимірюваний), «agreed» (узгоджений), «realistic» (реалістичний), «timed» (обмежений у часі) або SMAC (абревіатура слів «specified» (конкретний), «measurable» (вимірюваний), «achievable» (досяжний), «challenging» (стимулюючий); вправи «мозковий штурм», «колесо життя», «асоціації» і «тайм-менеджмент»; ведення щоденників, симуляції, візуалізації, шкалювання на визначення своїх умінь, мотивів, обмежень тощо.
- Чотириступенева модель GROW, розроблена Дж. Уітмором: – перший етап «goal» (у пер. з англ. мета) – визначення цілей і завдань вирішення окресленої проблеми; – другий етап «reality» (з англ. реальність) – окреслення стану проблеми, визначення ресурсів, знань, необхідних для її вирішення; – третій етап «option» (з англ. варіант) – пошук можливих шляхів вирішення проблеми, вибір найоптимальніших; – четвертий етап «will» (з англ. воля) – застосування обраних стратегій, перевірка в дії.
Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійні роботи, індивідуальна науково-дослідна робота, модульні (контрольні) роботи, залік.