Відкритий міжнародний університет розвитку людини «УКРАЇНА»
Перемикач режиму перегляду сайту
Збільшений розмір шрифту Великий розмір шрифту Нормальний розмір шрифту
Чорно-білий В сірих відтінках Синьо-голубий
Нормальний режим
+38-067-406-53-92
Приймальна комісія
відділ оргроботи
+38-067-503-64-52
+38-067-328-28-22
Viber відділу обліку
+38-067-500-68-36
Київ, вул. Львівська, 23 office@uu.ua

Дисципліна: Вікова та педагогічна психологія

Кількість годин (кредитів ЄКТС): 150 (5)

 

Мета: ознайомлення студентів з особливостями, закономірностями розвитку психіки людини у різні вікові періоди та навчити враховувати їх у практиці роботи з клієнтами, розкрити механізми розвитку особистості під дією цілеспрямованих педагогічних впливів.

 

Результати навчання за навчальною дисципліною:

знати:

  • основні закономірності формування та розвитку психіки людини;
  • етапи вікового розвитку особистості, їх характеристику і особливості;
  • специфіку вікових криз при переході від одного етапу розвитку на інший та засоби пом’якшення їх протікання;
  • сучасні погляди на природу та закономірності функціонування вікових змін психіки;
  • напрямки цілеспрямованого розвитку можливостей людини та реалізації її особистісного потенціалу на кожному етапі розвитку;
  • психологічний погляд на навчання та виховання;
  • шляхи ефективного навчання і виховання повноцінної розвиненої особистості на кожному етапі її психічного розвитку;
  • психологічні вимоги до особистості педагога;
  • сутність явища обдарованості та шляхи її всебічного розкриття у школярів в сучасних умовах;
  • основи профорієнтаційної роботи в старшій школі.

 

вміти:

  • володіти навичками діагностики вікових змін у особистості;
  • встановлювати причини і наслідки внутрішніх та зовнішніх конфліктів особистості, які зумовлені віковими змінами;
  • використовувати основні методи, які застосовуються у роботі з школярами на сучасному етапі розвитку науки і суспільства;
  • діагностувати готовність дитини до школи;
  • діагностувати рівень особистісного розвитку школяра;
  • розробляти стратегії ефективного навчання для школяра з точки зору індивідуального підходу;
  • моделювати ситуації, прогнозувати їх розвиток та наслідки;
  • забезпечувати профорієнтаційне самовизначення школяра;
  • діагностувати та коректувати розлади у спілкуванні школяра з дорослими і однолітками;
  • формулювати рекомендації для педагога, що працює з дітьми різних вікових категорій з метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу.

 

Зміст дисципліни (тематика):

  1. Предмет і методи вікової та педагогічної психології.
  2. Динаміка психічного розвитку та закономірності формування особистості в онтогенезі.
  3. Психічний розвиток дитини дошкільного віку.
  4. Психічний розвиток і формування особистості в молодшому шкільному віці.
  5. Психологічні особливості розвитку та формування особистості в підлітковому віці.
  6. Психологічні особливості становлення особистості в юнацькому віці.
  7. Вік дорослості та особливості розвитку зрілої особистості.
  8. Психологія виховання і самовиховання як цілеспрямованого процесу формування особистості.
  9. Психологія сімейного виховання.
  10. Психологія учіння.
  11. Психологія навчання і психологічні умови її оптимізації.

Психологія педагогічної діяльності та особистості вчителя.