Дисципліна: Соціальна педагогіка
Кількість годин (кредитів ЄКТС): 150 (5)
Мета навчальної дисципліни:
розкриття теоретичних основ соціальної педагогіки як науки та обґрунтування змісту провідних напрямів соціально-педагогічної діяльності в умовах сучасних викликів.
Завдання навчальної дисципліни:
- розкриття основних теоретичних положень соціальної педагогіки;
- ознайомлення з міжнародними та національними орієнтирами соціальної/соціально-педагогічної роботи із сім’ями та дітьми;
- обґрунтування змісту провідних напрямів соціально-педагогічної діяльності в умовах сучасних викликів;
- ознайомлення із специфікою професійної діяльності соціального педагога;
- ознайомлення з актуальними методами і технологіями соціально-педагогічної роботи;
- формування професійно-орієнтованого світогляду майбутніх спеціалістів.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
вміти:
- аналізувати різні чинники впливу на соціалізацію особистості;
- диференціювати зміст діяльності відповідно до різних об'єктів, суб'єктів та напрямів соціально-педагогічної роботи;
- добирати адекватні форми та методи соціально-педагогічної діяльності, здійснювати попередження негативного впливу чинників соціального середовища на особистість.
Зміст дисципліни (тематика)
- Соціальна педагогіка як наука і сфера практичної діяльності. Міжнародні та національні орієнтири соціальної/соціально-педагогічної роботи із сім’ями та дітьми.
- Актуальні проблеми соціальної педагогіки.
- Професійна діяльність соціального педагога.
- Соціальний розвиток дитини на різних вікових етапах.
- Методи і технології соціально-педагогічної роботи. Діагностичні технології в роботі соціального педагога. Технології профілактичної соціально-педагогічної діяльності.
- Соціально-педагогічна робота з дітьми та молоддю в умовах сучасних викликів.
- Волонтерство. Технології психосоціальної підтримки.
- Діагностичний та корекційний інструментарій для працівників психологічної служби системи освіти.
Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, індивідуальна науково-дослідна робота, модульні (контрольні) роботи, залікове заняття.
